“TERKINI: FITNA Boleh Cetus Ketegangan ISLAM Dan BUKAN ISLAM!!!”

30 03 2008

assalamua’laikum dan salam sejahtera.

presiden PAS tegaskan filem fitna boleh mencetuskan ketegangan antara masyarakat Islam dan bukan Islam selain sarankan ia tidak ditayang lagi. -harakah-

***********************************************************************************************
dapatkan info-info terkini dengan: taip ON<jarak>HARAKAH dan hantar ke 77770; hanya RM5.00 sebulan; sehari 5-7 berita; untuk pelanggan celcom sahaja.
**********************************************************************************************

***********************************************************************************************
untuk lebih lanjut, info-info sumber alternatif anda, klik http://www.harakahdaily.net/.
**********************************************************************************************

***********************************************************************************************
“JOM! Kita Pakat-pakat Sokong PAS!!!”

berapa ramaikah yang berani menyatakan sokongan mereka terhadap PAS?

untuk lebih lanjut, klik di sini.
***********************************************************************************************


Actions

Information

3 responses

30 03 2008
e Pemuda PAS

saya telah melihat video ini di youtube (hanya untuk melihat sendiri apakah pula tohmahan dan cacian musuh Islam kali ini). selama mana saya melayari youtube, inilah kali pertama saya melihat satu-satu video yang sangat-sangat mendapat perhatian. walaupun, tidak sampai 500,000 view kepada video ini, tetapi jumlah komennya mencecah lebih 1,800 komen!

pada mulanya, saya berhajat untuk meletakkan videonya di sini, hanya dengan tujuan untuk tatapan pengunjung, agar pengunjung di sini dapat melihat sendiri apa yang sangat-sangat hangat digembar-gemburkan. tetapi, setelah memikirkannya dengan sebaiknya, saya berkeputusan untuk tidak. saya berkeputusan untuk, biarlah laman ini sepertimana ia sediakala. saya tidak mahu hanya ingin mengundang publisiti murahan, semata-mata ingin menarik pengunjung ke sini dengan meletakkan video tersebut. saya harap anda faham. dan jika ada salah saya tentang ini, dan juga hal-hal lain, maafkanlah saya. sesungguhnya, saya adalah di kalangan mereka-mereka yang hina dina.

sejujurnya, yang paling sedih bagi saya, setelah melihatkan video kejam ini (usaha geert wilders itu), kitab suci, Kalam ALLAH, ummul kitab, mukjizat terbesar amat selama zaman, rujukan utama umat Islam, Al-Quran nur-karim, dieksploitasi dengan sebegitu rupa. ini adalah satu hinaan yang amat sekali bagi seluruh umat Islam khususnya, dan dunia amnya. ia sangat-sangat disalahertikan dan diputarbelitkan! ia adalah daripada perspektif kuno dan kejam! hanya orang yang bakanya SIAL hanya mampu berbuat sebegini!

hanya daripada saya >>> Ya ALLAH, peliharalah agama MU ini.

kepada umat Islam >>> kita perlu amat sangat-sangat berbuat sesuatu. yang pasti, dengan usaha yang lebih berhemah dan bijak.

kepada yang bukan Islam >>> diharap anda semua tidak sesekali terpengaruh dengan dakyah pesong ini. kenalilah Islam dengan sebaiknya. sebagai contoh, post saya yang bertajuk antaranya ‘… miracles of Islam …’, dapat sedikir sebanyak memberi panduan dan kesedaran amat kepada anda untuk mengenali Islam itu dengan lebih mesra, sayang, cinta, dekat, benar, tiada untuk diselingungi. anda sebenarnya dan setepatnya, tidak perlu masuk Islam kerana Islam itu sendiri tiada langsung walau sezarah pun, memaksa mereka-mereka yang bukan penganutnya. tidak akan sekalipun sepanjang zaman. cumanya, kenalilah ia (ad-din Islam) dengan sebaiknya. dapatkanlah sumber yang benar dan ikhlas. bukan sumber yang rakus dan kejam. tetapi sumber yang anda sendiri akan terpuas dek hati. kerana hanya hati andalah yang dapat memberikan jawapan yang terbaik kepada diri anda sendiri. Islam adalah syumul. Islam adalah sejahtera. Islam adalah untuk semua.🙂

PS: sedihnya, teramat gamat, orang nombor 1 negara ini, negara Malaysia, perdana menteri, Pak Lah, sehingga kini pun, tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan berkenaan isu ini. dan yang gamat malu sekali, dia, merangkap pengerusi ‘oh… i see… …’ (OIC)!!! rakyat Malaysia >>> tidak malukah anda??? tidak geramkah anda??? tidakkah anda (walaupun mereka-mereka yang bukan agama Islam), memikirkan bahawa ini adalah tidak sepatutnya berlaku???

30 03 2008
e Pemuda PAS

para pengunjung di sini >>> silalah memberi sedikit komen (banyak lagi bagus) akan kepada isu ini. JOM! mari semua.🙂

11 01 2010
qaseh

aslmkm…tu lah,lain kali korang sam jaantan tlng peringat sesama korang.Mana yang betul-betul telus dalam menegakkan ajaran Al Wahid,Allah Azzawajalla…jangan dibagi masuk politik secara langsung…abis segala manika dikutuk…siapa yang malu???Kita semuaa!!!Ambiklah dia jadikan epnasihat dalam pentadbiran…buat mcm zaman Rasulullah sesudah wafat..Ramai sahabat,memimpin tapi di belakang mereka penasihatnya adalah orang yang tidak dicmpuraduk dengan politik….Dalam agama boleh berpolitik,tapi dalam politik jangan korang sesedap rasa guna agama.Ambik sunnah dan al quran,sadur mana yang kena dengankocek korang jer…ayat tak baca abis…Tu pasal harakah tak leh nak diterima semua pihak,sebab banyak yang tahu agama,tapi dah politikkan keadaan.Fitnah sebangsa ikut suka…paper hari ni semua sama…bukan banyak menceritakan teladan.Tapi lebih banyk memburukkan lawan….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s