“Kesian Lim Guan Eng… PAK LAH TAKNAK BAGI Guna Duit Petronas Buat Jambatan Kedua… … ||| Ke… Ada Makna Lain PAK LAH OIII… …! ||| @ MalaysiaKini Dan MalaysiaNews”

5 04 2008

Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi today rejected a proposal by Penang Chief Minister Lim Guan Eng to use Petronas money to construct the second bridge across the Penang channel.

Camera & Editing: Mohd Kamal Ishak.

***********************************************************************************************
sumber daripada malaysiakini youtube, malaysianews youtube.
***********************************************************************************************

***********************************************************************************************
“JOM! Kita Pakat-pakat Sokong PAS!!!”

berapa ramaikah yang berani menyatakan sokongan mereka terhadap PAS?

untuk lebih lanjut, klik di sini.
***********************************************************************************************

pas-for-all.jpg


Actions

Information

35 responses

3 04 2008
Shamiezan Penang

Apa MAKSUD UTK ELAK 2ND SINGAPORE????
LANGKAH MAYAT MELAYU ISLAM PENANG DULU..!!!!
PAS BERJUANG UTK AGAMA?
ISLAM=
1- PERTAHANKAN AGAMA
2- DIRI DAN KETURUNAN
3- NEGARA
SENANG2 NAK AMBIK PENANG JADIK 2ND S’PORE??
MAKE ME THINK TWICE FOR PAS

5 04 2008
kijang emas

SUPPORT 4 DAP..PAS…KEADILAN…HIDUP PAKATAN RAKYAT

5 04 2008
saya

SATU SOALAN UNTUK HADI AWANG. BILA PULAK ADA NAS YANG MEMBOLEHKAN PARTI ISLAM BOLEH BERCAMPUR DENGAN PARTI ORANG CINA DAN INDIA UNTUK MEMIMPIN NEGARA ISLAM ? SUDAH LUPAKAH BELIAU KEPADA FATWA BELIAU SENDIRI YANG PERNAH MENGHUKUM UMNO KAFIR KERANA BERKAWAN DENGAN PARTI CINA DAN INDIA ? APAKAH STATUS MB PERAK SEKARANG YANG ADA 7 EXCO BUKAN ISLAM

sekarang ni PAS pula kawan dengan DAP kafir harbi yang makan babi dan HINDRAF bodoh yang makan biawak

KENAPA PAS SEKARANG KETANDUSAN IDEA DAN SANGGUP MAKAN SEMEJA DENGAN KAFIR HARBI SEPERTI DAP LAKNAT

PERUT DAN HATI DAP MEMANG BUSUK SEPERTI BUSUKNYA HATI LIM KIT SIANG DAN ANAKNYA BANDUAN LIM GUAN ENG

ADAKAH PAS SUDAH LUPA KATA KATA PEGUAM LUMPUH YANG SUDAH NAK MAMPUS IAITU KAPAL KARPAL SING BODOH SEMBAH TOKONG BATU SUPAYA LANGKAH MAYAT MEREKA KALAU NAK DIRIKAN NEGARA ISLAM.

ADAKAH PAS SUDAH LUPA ATAU PAS NAK KAN KUASA ATAU PAS NAK KAN WANG YANG BANYAK
Ataupun pas telah terpedaya dengan gay boy seperti anwar yang sukakan punggung

Aku tahu pas memamng tak boleh terima kenyataan dan diaorang akan padam komen aku betul tak ??? hahahahaha

5 04 2008
nik lee

friend call me nik lee… i support Barisan rakyat… I support DAP ….from username :::::pkrmanjong….

5 04 2008
e Pemuda PAS

saya >>>

pertamanya, site anda menggunakan nama AnwarIbrahim… apa maknanya…???

keduanya, samada anda baru atau lama di sini, tetapi satu perkara yang pasti, anda tidak prihatin dengan segala apa yang berlaku di laman ini (terutamanya prinsip saya yang sentiasa membuka seluas-luasnya ruang kepada sesiapa sahaja melontarkan apa jua buah fikiran). saya takkan siarkan komen anda??? anda silap… malah, note kecil di tepi laman ini sering terpapar bahawa saya tidak akan delete apa jua komen kecuali yang berunsur spam, porno dan sebagainya, yang umumnya tidak boleh diterima. dalam hal bersuara, semua bebas! ini seterusnya akan membawa kepada satu perkongsian suara yang lebih luas.

lagipun, anda sebenarnya telah ulangi komen ini secara berulang! pada mulanya, saya berfikir untuk delete komen kedua ini (kerana ia agak sama dengan komen pertama anda), tetapi terdapat sedikit teks yang ada di komen kedua anda ini (itupun, saya tidak tahu samada relevankah ia)… kesian… saya siarkan juga… seterusnya… silalah hentam lagi ya! supaya puas terasa di hati!

PS: saya >>> sila jangan ulangi sebarang komen lagi. selepas ini, jika masih terdapat komen yang sama seperti yang sebelumnya, tetapi hanya masih terdapat sedikit teks yang tidak relevan… saya tanpa segan akan tidak akan menyiarkannya… dan akan exposekannya di laman ini, jika ada sebarang motif untuk dilakukan spam dan ulangan semborono! ini amaran saya! tiada ulangan komen dibenar di sini!

anda yang lain >>>

boleh lihat sendiri, betapa kebenaran hal-hal yang saya usulkan di sini. jika saya salah dan silap…, sila tunjukkan…

5 04 2008
komen

Kepada ‘saya’ :

Inilah kerana komen-komen saudara yang mengapi-apikan soal perkauman dan agama yang menyebabkan negara kita, Malaysia, tidak maju!

Sememangnya, komen tentang soal agama boleh diterima, tetapi perlukah saudara suarakan kata-kata kesat untuk menghina orang sebagai ‘anak banduan’ dan ‘peguam lumpuh’??

Adakah saudara betul-betul percayakan kata-kata saudara ini?
Komen-komen saudara seolah-olah untuk sengaja meregangkan keadaan politik di negara ini sedangkan hampir semua rakyat sedang melaung-laungkan Malaysia Baru yang anti rasuah dan penyelewengan!

Berfikirlah sebelum berkata…

5 04 2008
e Pemuda PAS

komen >>>

hanya daripada saya kini, saya sangat setuju dengan ungkapan akhir anda. ‘berfikirlah sebelum berkata…’

sejujurnya, 3 kata ini membawa makna yang amat bermakna buat saya. kerana, selama ini, inilah juga prinsip yang seringkali saya perguna.

5 04 2008
jamal

Pakatan Rakyat belum bukti dapat memerintah. Dia toleh ke belakang cari kesilapan orang supaya sambil enjoy gaji, status, prestij baru supaya rakyat fikir. Wah kerajaan baru ini best aah. Dia janji kurang ini, potong ini, potong itu, nak caj levi dan sebagainya, tapi untuk membawa kos turun, dana kerajaan juga akan diguna bayar. Bukan semua FOC. Yang saya nanti adalah lebih dari perkara kecil macam tu lah. Sebagai warga dalam negeri pembangkan apa perancangan pembangunannya, fizikal dan rohaniah.

Nampak gaya, Kerajaan persekutuan di desak sini, sana untuk meneruskan pembangunan. Ini buktikan BN telah bekerja keras untuk rakyat. Mereka merancangkan masa depan negara. BN lebih relevan dari geng Ngeh , Nga, Zan, eng dan Khalid. To Dato Khalid, running a corporate entity is different from running a state.

5 04 2008
kanna

i tidak komen apa-apa,tetapi ingat apa yang kita buat tidak kekal selamanya.

5 04 2008
Johanas

umno da nak mampos da.si pak lah tu da kalah majoriti 2/3 tak nak mampos terus.itulah dulu dok sakit hati ngan BA skarang makan ayat sndiri.apa nak jadi.pak lah ni dok dgr cakap manantu tak sedar menantu nak telan mertua!!kroni sana sini. Yang tun mahathir tu. ni semua gara gara hang la dulu merintah bagai diktator smpai xde siapa berani kutuk.ISA la jwpnya.apa kata kena kan pulak ISA kat dia!skrg ni jgn pakai nama UMNO lagi buat malu

6 04 2008
xtheman

Kepada “Saya”

Awak lah yang kesat … kepala otak yang berurat and berkutu yang sama dengan
geng geng raja pak la. Awak ini memang crony diapa tu !

tell me why we need to borrow money to build the bridge if we can really possible to make use of the fund of petronas, as they have use it in Putrajaya ? the reason CM suggest this is do not wants rakyat to be burden further >

6 04 2008
bujang labang

kepada “saya”,
kamu ni macamana berfikir hah???? dah terang-terang umno tu jahil, lagi kamu nak sokong. manusia macam kamu ni baik terus tinggal dalam hutan supaya dapat berfikir terus macam diaorang. Adakah masih tak sedar berapa banyak masa dah terbuang dengan memberi sokongan kepada pemimpin umno yang kaut untung negara untuk satu dua kerat manusia, tetiba pulak dia masih nak kecam pembangkang!!!! tak guna betul orang macam saudara “saya” tu.

6 04 2008
Pembangkang

Lim Guan Eng – duit Petronas – bina Jambatan PP No.2

1. Guan Eng kena pergi kursus dulu kalau nak jadi KM PP
2. Apa hak dia cakap macam tu? Siapa dia?
3. Kalau nak dana bina jambatan… Buat la paper… submit kpd EPU… barulah K’jaan Pusat decide…. !
4. Konon: Nak tadbir ikut Khalifah Umar A.Aziz …. Buat malu!
5. Guan Eng kena beradab sedikit bila bercakap
6. Layaknya ditangkap masuk ISA… dakwa under Sedition Act…. Mana boleh persoal Dasar K’jaan …. mana boleh persoal DEB…. dia ni tak sekolah ker?
7.Lebih baik Guan Eng letak jawatan dan jadi Pembangkang

Kepada PAS – Pakatan Rakyat

1. Angkat DAP jadi Kjaan di Pk. tu salah. Salah dr.segi Perlembagan PAS!
2. DAP dah tolak Negara Islam…. masih nak sokong DAP lagi?
3. Lebih baik PAS jgn join Pakatan Rakyat
4. PAS pun kena keluar dr. Kjaan Pk n Sngor….
5. PAS kena konsentrate kukuhkan di Kedah n Tganu
6. Cuba rampas Perlis n Tganu next election
7. Jangan ikut rentak liberalisme Anwar Ibrahim… PAS akan mati nanti!
8. Lebarkan kemenangan di Perak, Pahang, Sngor, NS, Melaka n Johor
9. Kukuhkan tapak di Sabah n Swak
10. Insha Allah….. Negara Islam akan jadi kenyataan……

6 04 2008
Fadzil

Salam,

Saya rakyat Pulau Pinang berpendapat bahawa orang Islam di sini agaknya tak banyak pun yang depa dapat melalui BN-UMNO selama depa memerintah. At least PR ada matlamat untuk memerintah secara adil dan bijaksana. Islam tak larang umatnya bekerjasama dengan umat lain sekiranya untuk keadilan dan kebenaran. Amatlah malang kalau umat Islam sendiri memerintah dengan zalim dan sepatutnya malu kepa Allah dan taubat semoga diampun dosa-dosa yang telah dilakukan. Umur kita ditentukan oleh Allah maka berhati-hati lah dalam menentukan cara hidup dan kata-kata kita. Berilah peluang untuk pihak yang mahu membuat kebaikan daripada menyombongkan diri dengan keburukan kita. Sekian.

6 04 2008
komkom

Ala ..jangan buat saya ketawa. Melayu penang sudah lama mati. Tak payah langkah maykat. Sudah jadi hantu.

6 04 2008
Fadzil

Politik Malaysia sedang menujua ke arah sistem yang berpusat kepada kuasa rakyat. Jadi bagilah rakyat tentukan. Ahli parti atau penyokong parti jangan persoal keputusan rakyat. Menang dan kalah adat pertandingan di mana saja. Oleh itu mulalah perbaiki apa yang salah pada parti dan agendanya supaya mengikut arus kehidupan dan sudah tentu mengikut landasan kebenaran. Kematangan politik yang sihat pasti akan memastikan negara aman dan tenteram, InsyaAllah. Sekarang, jom fokus untuk membangunkan negara mengikut landasan kebenaran dan keadilan. Pilihanraya tak lari kemana pun, setiap 5 tahun ada lagi (kecuali kalau nak cepat lagi).

6 04 2008
vesewe

Let me propose something, might sound racist, but lets look at this logically.

Dont look at nationality for a second.
Look at the peoples skin colour.

China, Taiwan, Singapore, Hong Kong, Korea, Japan. Their people are all basically the same race, its just that they identify with different nationalities and speak a different, but oddly similar language. Essentially these people came from China, maybe several thousand years ago, into the country that they are at right now, this was probably before China was identified as a country.

Now look at the other race,
Malaysia, where the majority are malays.
Indonesia, an even bigger majority.
Philipines, I’m not sure about this.
Thailand, yet again their majority are malays. I’m not sure where they came from, but most of them were probably living in the jungle up until recently, in fact most of them are probably still living there.

Their just a race of lazy people, their arrogant and lazy and they refuse to improve, they sit on their asses hating the chinese for being more successful. They happen to be a majority in this country, so they further marginalize the chinese.

The pure fact is that without the Chinese, these monkeys would still be living in wooden houses on stilts. There would be no cities, there would be no growth.

There would be riots, mass murders, ethnic cleansing, genocide. Why? Because the malays are simply not capable of any sort of advanced thinking. (read: Malays are little better than smart monkeys)

6 04 2008
yoy

Bodoh punya melayu……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land – buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita – this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

6 04 2008
reek

Is Islam about hatred and evil? Lets not quote from the Koran itself, as there is nothing in that book which is not conventional wisdom or worth quoting.

The Arab hordes after Mo that went out to make WAR on other nations and convert them to Islam by the sword. The truth is Islam wasn’t acceptable to these people and Iranians are being to know about their glorious past – that is before Islam.

Muslims are hypocrites. They tell you there is freedom in religion but apostasy is illegal and punishable by death. This is only ONE of the main reason why Islam has so many ‘believers’, not because its the truth.

The fact is, if you compare to other religions, you will see that lots of violence emit from Islam. Any muslims will claim that those people are not real muslims. But when we read history, we cannot deny that Islam is spread by the sword. If allah really exist, why Mo need to fight the meccans is any one’s guesses. It’s a joke that the Almighty need wars and humans to spread his words.

6 04 2008
Islam make other life diffucult

The world is very peace full before the ISLAM come in…but now Islam people like rats going every in the world to make other people life difficult…because of Islam there no peace in the world…Islam is the only religion which engorge terrorizes and killing other people life for the religious. Islam will destroyed by its people cause of their stupidness. Islam make our world as war field. Bush i salute you for killing so many Islam in Iraq and Afghanistan… I hope the future US president also will continue the Bush foot steps…long life every religion expect the Islam…

6 04 2008
xtheman

Yalah apa nama Pembangkang baru ini Banyak komen “racist”, sempit nya BN mengajar awak dlm politik. U org sudah bangkrupt politik :-p sudah panic and taktau macamana nak berpolitik, hanya yes, yes dan bodek saje…… walaupun saya ini tak berapa sehaluan dengan Tun Dr M, tapi diatu betul cakapnya …. u org “palia” takda maruah.

we apa nama gov baru ini …. memang baru. Tapi rasanya hanya tak sampai satu bulan sudah selesaikan masalah BN yang tak selesai selama 50 tahun … apa punya org BN kerja ini ? malu ….. broder ……masih sokong BN (Barisan Neraka) ? Barisan Nasianal sudah mampus lama lah …

6 04 2008
macanhitam

saya geng sama melayu cina india & lain-lain. yg saya tak gang ialah racist keparat tak kirala bangsa apa nie lah yg jadik batu api. kalau lah malaysia ada 50% lagi cam puak korang, nescaya hancus la malaysia ini. skrg kurun keberapa oi? nak lagi dok cam zaman jahiliyah berkabilah dan berpuak? krg ada negara luar yg masuk ke negara kita menggunakan dasar pecah & perintah baru tau! nie la chance bila nak bersatu! kalau mentaliti cam budak terencat walhal dok pandai belajar, khatam quran dsb buat apa?? perabih karan je.

ingat..bersatu atau punah. mana nak?

6 04 2008
pali

Salam,
Sesungguhnya Islam sangat menitikberatkan penguasaan ilmu kerana melalui ilmu manusia akan mendapat manfaat untuk sepanjang masa hidupnya.mencari dan mendalami ilmu bukan hanya terhad kepada zaman persekolahan dan universiti tetapi ia seharusnya dijadikan usaha yang berterusan sehingga hari tua.ilmu juga tidak hanya berkisar tentang keduniaan semata-mata,ilmu kerohanian juga penting kerana manusia umumnya perlukan ketenangan jiwa disamping kesihatan tubuh badan.Islam sudah menggariskan panduan untuk manusia dan sesuai untuk dipadankan dengan segala urusan yang wujud di dunia ini, tidak kira ekonomi, pendidikan, gaya hidup, pengurusan dan sebagainya.Islam tidak pernah menghalalkan keganasan sebaliknya mengajak manusia berbuat baik sesama manusia tidak kira agama,kaum,fahaman politik,negeri dan negara.Sebagai contoh, Islam mengajar umatnya untuk berbuat baik dengan jiran tetangga.Tidak perlu saya ulas dengan lebih panjang tetapi bayangkan diantara jiran tetangga sudah dinasihatkan untuk berbuat baik, apatah lagi di antara kaum, agama, malah negara dalam konsep kejiranan yang lebih besar.
Setiap yang berlaku ada hikmahNya.Allah tidak pernah menjadikan sesuatu perkara itu sama ada baik atau buruk tanpa sebab dan antaranya adalah untuk direnungi bersama oleh umat manusia.
Ingatlah Allah sentiasa di pihak yang benar.kuatkan ibadah kepadaNya, jauhilah laranganNya, hindarilah kemurkaanNya, nescaya dunia akan aman dan sentosa.
Yang baik itu dari Allah, yang tidak baik itu dari saya, hambaNya yang lemah lagi tidak berdaya.
Wassalam.

6 04 2008
Kita Sekadar Manusia Saja

Kawan-kawan,
Betapa sakitnya saya baca komen-komen dari Pro-BeEnd,betul-betul tidak memberi jalan atau laluan hidup sebagai manusia yang dikurniakan nyawanya oleh tuhan dan sama-sama dilahirkan ditanah air yang mulia ini.50 tahun pemerintahan diatas Be-End,ada kebaikan dan ada keburukkannya.Kita seharunya telah medekati 2020 ke arah sebagai negara yang maju.Akan tetapi,tanda-tanda,gejala-gejala yang kurang sihat kian muncul.Be-end telah dan masih melahirkan satu lapisan masyarakat kuno yang punyai permikiran jauh ketinggalan zaman.

Bernasib baik,saya juga melihat dari segi kebaikannya yang mana saya dapati melihat kecantikan di dalam Islam dunia yang lain, cukup juga ramai telah sadar dan bangun dari tidur untuk lebih lama (masa) lagi.

Zaman sekarang lebih memperlihatkan sebagai zaman kebangkitan melayu.Kebanyakan mereka (intellectual ) berpotensi untuk memajukan negara dan jauhkan agama dari memecah-belahkan bangsa kita yang berbilang kaum.

Kalaulah sayang negara,yang pertama sayanglah bangsa negara.

Saya anak bangsa Malaysia dan saya banggakannya.Anda bagaimana ?

6 04 2008
apa-apa aje

“saya” tu keturunan abu lahab agaknya, cakap tak pakai otak, buat malu abu lahab ja kalau dia hidup..

6 04 2008
PULYE

Lihatlah komen penyokong BN disini, sememangnya mereka adalah dari kalangan orang yang rendah mentalitinya. Mereka tidak menggunakan logik akal dalam setiap tindak tanduk dan perbicaraan mereka. Mengeluarkan perkataan yang yang hina ini jelas sekali tidak dapat diterima lagi oleh masyarakat Melayu yang sekarang sudah mulai bangkit setelah diperbodohkan.UMNO telah memusnahkan komuniti Melayu, setiap persatuan-persatuan Melayu yang ada mereka menggunakan pengaruh supaya menjadi penyokong mereka, tidak dibiarkan berkembangnya persatuan-persatuan tersebut dengan sendirinya sekiranya ada puak pembangkang didalamnya mereka akan menyingkirkan sedaya upaya . Bila penuh dengan golongan mereka yang hanya fikir nak buat duit atau menyalahguna kedudukan.Lihatlah macammana MCA, Gerakan atau DAP tidak mengunakan pengaruh mereka dalam persatuan-persatuan Cina dari perniagaan sehinggalah kepada kebudayaan dibiarkan berkembang dengan baik.Pilihan dibiarkan kepada masyarakatnya untuk memilih oleh itu setiap parti dari kalangan MCA,Gerakan atau DAP akan berlumba secara sihat untuk menawan hati masyarakat Cina.
Lihat bagaimana profesionalnya sikap Koh Tsu Koon sewaktu melepaskan jawatannya untuk diserahkan jawatan tersebut kepada Guan Eng tetapi mentaliti rendah puak UMNO ini memalukan lagi bangsa Melayu apabila fail-fail hilang dan kelengkapan pejabat di negeri Kedah dan Selangor.
Walaupun banyak negeri telah jatuh kepada pembangkang puak ini masih tidak sedar diri dan mangkin robohnya UMNO dari hari kehari menanti kehancuran sepenuhnya kerana tidak mahu membincangkan dan memperbaiki kedudukan dengan alasan-alasan yang logik.

7 04 2008
fendi

dalam pada org org baling batu ke arah agama dan bangsa, korang masih lagi sembang pasal parti politik korang yang agong agong tu, tak kira la BN ke, dap ke , pas ke, keadilan ke…

orang dah pijak pijak agama korang kat atas ni, orang dah pijak pijak bangsa korang kat atas ni, korang still gaduh pasal parti…

memalukan…

8 04 2008
Nana Tanjung

Oh…Jadinya orang sudah pijak agama kita? Siapa?…

Bukan UMNO kah yang pijak agama Islam itu sendiri, siapakah yang menyingkirkan golongan ulama apabila ulama-ulama memberi sedikit kritikan kepada golongan pemerintah?
Siapakah yang menyalahkan pihak Jabatan agama Islam bila tindakan kepada orang Islam yang melampaui batas mendedahkan tubuh dalam pertandingan ratu.
Siapakah yang menyempitkan peluang pembelajaran dalam bidang agama Islam di pusat pengajian tinggi dengan menyukarkan mereka mendapat pembiayaan?

Islam itu bersifat universal, merangkumi segala-galanya termasuk politik siapakah memisahkannya? Sesiapa yang mengatakan Islam itu tidak termasuk politik sudah sewajarnya bertaubat kerana menggangap Islam itu belum lengkap.Mereka tidak kenal akan agamanya, jika tidak mengenal agama Islam itu apakah mereka akan mengenal diri mereka atau Tuhan yang mereka sembah?Ingat walau anda menyebut Allah dalam solat anda, belum tentu tuhan yang anda sembah itu sama dengan tuhan yang kami sembah, kerana setiap makluk yang menyembah tuhannya itu bergantung kepada pengetahuan tentang ketuhanan itu sendiri dan sifat-sifatnya dan cara anda mengEsakannya.Perlu ketahui bahasa Arab pada perkataan Allah itu bermaksud tuhan yang satu.Orang Arab Kristian dan orang Arab beragama Judism juga menyebut Allah.

Kalau kita mahu Islam itu dihormati, maka perlu memilih golongan yang benar-benar memperjuangkan agamanya, kalau dibiarkan UMNO mentadbir secara terus-menerus memijak agama Islam yang mereka anuti dan menganggap Islam itu hanya ibadah khusus apakah orang-orang kafir dapat menghormati agama Islam?

Perlu kita ketahui Islam itu sesuai sepanjang zaman dan Allah SWT telah menjamin ianya kekal hingga kiamat.Tetapi amat malang bila UMNO sendiri mengkianatinya menyebabkan perkembangan Ilmu Islam adalah statik di Malaysia kerana kuatiri golongan seperti ini hanya menguntungkan PAS.

Sedarilah…. siapa yang mengkianati Islam dan bangsa Melayu.

13 04 2008
duan

you all kena fikir masa anwar ibrahim jadi menteri dulu,aku rasa dia ni lebih teruk dari mahathir,tanah orang melayu berapa banyak dia ambil,betapa angkuhnya dia masa tu,kalau dia jadi pm lagi perangai tu la yang dia akan buat lagi,dia ni cuma pandai cakap saja,cuba cek betul-betul siapa di belakang dia sekarang,singapore dan amerika,fikir lah tuan-tuan bangsa melayu pasti hancur.
lim guan eng berapa banyak duit di sapu masa dia kerja bank dulu,sekarang perintah penang tak tau la apa nak jadi,renung-renungkan la tuan-tuan.ini semua kita yang pilih maka tanggung la akibatnya sama-sama.

16 04 2008
Mika

???????????????????????????????????????????????????????

2 05 2008
andygoblin

========
========

KALAU NAK BUAT BLOG, JANGAN LUPA MASUK SINI: http://www.leoxa.com/
(THEMENYA TERLAMPAU CANTIK & BOLEH PULA LETAK ADSENSE)

========
========
ramai yang telah berpindah daripada blog-blog lain ke blog Leoxa.com kerana theme yang sangat cantik

31 05 2008
Halima

Hampa dok Gaduh pasai apa ?
Pas dan UMNO dua kali lima PKR 5X2 ………semua nya rosak kerana fulus

Orang yang sokong pas yang saya tahu juga materialistik sebab tu selalu cakap pasal duit pasal dunia. Kalau orang pas tu betul betul kuat beriman berapa orang dah pi perang di Afghanistan lawan komunis berapa orang yang volunteer pergi Iraq atau pergi palestin cari mati syahid.

Kita mesti kemabli kepada pokok …….. Pemerintahan Islam ia lah khalifah wakil khalifah adalah gavenor . Apabilah khalifah mengikut sistem keturunan selapas Muawiyah ia satu hikmah kerana ia boleh menyerap negara Islam lain sebagai sebagi Ummah tampa mengubah sistem raja di negeri setempat . Dan sultan sultan lah menjadi gavenor kepada khalifah.
Sultan sultan Melayu adalah wakil kepada khalifah dalam kesatuan Negara Islam . Sebab itu kerajaan Othmaniah membantu Aceh perang dengan belanda. Gazi gazi turki (mujahiddin) beperang membantu wilayah Islam sperti kerajaan monghul di India.
Orang Islam itu ibarat satu badan jika satu anggota terasa sakit seluruh anggota terasa.
Tak tahu kah orang Melayu itu penganut Islam semua nya (walau pun ada satu dua fasik,meliwat dan lain lain) UMNO ka Pas atau luar daripada kedua nya tetap beriman dan peka apa belaku kepada orang Melayu dan orang Islam. Pas dan UMNO adalah satu wadah perjuangan meniru kaedah sekular dalam suasana sikular so jangan dok kutuk melulu.

Pas tu dah dapan memerintah kedah kelantan buktikan kelebihan keadilan khusus nya syiar Islam ……….ajak yang kafir yang harbi ke Islam ………jangan membiarkan mereka mempermain main Sultan kerana mereka adalah warisan khalifah semasa Tanah Melayu di jajah mereka lah lampu orang Melayu bernaung. Walaupun Sultan mungkin lupa bahawa dengan ketiadaan khalifah mereka lah wakil khalifah bukan Presiden /setiausah agung UMNO atau PAS .
Sultan pula kena didek anak mereka untuk memimpin Islam buka sahaja simbol tetapi hakikat.

4 08 2008
ORG TUA

SALAM…..TOK SOKONG PALI…….SEMUA BACA PALI PYE COMMENT….. 😉

9 02 2009
HANG SINGA

WAHAI BANGSA KU,ORG2 MELAYU…JGNLAH KAMU LALAI DAN LEKA DGN HELAH DAN TEKNIK ORG2 BANGSA CINA YG MAHU MERAMPAS NEGARA2 TANAH MELAYU SECARA PERLAHAN2…MEREKA SKRG SIBUK MENGATAKAN TENTANG KEADILAN TERHADAP SEMUA KAUM WALAUPUN MEREKA TAHU MALAYSIA ADALAH TANAH ORG2 MELAYU…LIHAT SAHAJA SINGAPURA,BARU2 INI,PEMIMPINNYA MENGATAKAN BAHAWA UNTUK BANGSA LAIN MENJADI PERDANA MENTERI ADALAH MUSTAHIL DAN PERLUKAN MASA YG LAMA UNTUK DITERIMA…KENAPA BEGINI?KERANA,MEREKA TAKUT KALAU ORG MELAYU YG MEMIMIN,MEREKA AKAN BERSATU DGN MALAYSIA…DAN ORG2 CINA AKAN HILANG KUASANYA…JADI,JGNLAH KITA TERPERDAYA DGN KATA2 DAP LAKNAT TUU…PERTAHANKAN TANAH KITA DAN MARUAH BANGSA KITA JGN SAMPAI JATUH KETANGAN BANGSA LAIN…SAYA NI SEBENARNYA RAKYAT SINGAPURA,DAN SAYA TIDAK MAHU BANGSA MELAU KEHILANGAN HAK DAN TANAH MEREKA LAGI…CUKUPLAH SINGAPURA SEBAGAI PENGAJARAN…KEPADA PENDERHAKA2 ORG2 MELAYU YG BERSAMA DAP KERANA WANG….SAYA SARANKAN MEREKA DI HAPUSKAN DARI BUMI MELAYU…SEKIAN…

9 02 2009
HANG SINGA

DI DALAM AL QURAN ALLAH ADA MENGATAKAN,”JGNLAH KAMU BERWALIKAN ORG2 KAFIR SEBAGAI PEMIMPIN KAMU…”DIALAH YG MENURUNKAN RASULNYA DAN AL QURAN UNTUK DI MENANGKAN KE ATAS SEGALA AGAMA…WAHAI ORG2 ISLAM,HENDAKLAH KAMU BERSATU…DAN KALAU ADA APA2 MASALAH….HENDAK LAH KAMU MERUJUK ATAU KEMBALI KEPADA AL QURAN…DIRIKANLAH SHAF2 RAPAT2…SUPAYA IA TEGUH SEPERTI BANGUNAN YG KUAT….SAYA YAKIN DGN BERPEGANG KEPADA AYAT TERSEBUT KITA AKAN DAPAT BERSATU MELAWAN ORG2 KAFIR….SEKIAN…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s