“LANTANGNYA Tun Mahathir Menjawab Soalan! Tapi… Rileks Aje Gayanya… … ||| OGHANG UMNO! TENGOK NI!!! ||| ‘If You Love Your Country, BE BRAVE! SPEAK OUT! SPEAK OUT!’ ||| @ MalaysiaKini”

1 04 2008


Mahathir at the MYKMU.net organised forum on April 1 2008 on the election results.

Former premier Tun Dr Mahathir Mohamad said at a forum organised by MYKMU.net, that the party must act now to stop the slide.

***********************************************************************************************
sumber daripada malaysiakini youtube.
***********************************************************************************************

***********************************************************************************************
“JOM! Kita Pakat-pakat Sokong PAS!!!”

berapa ramaikah yang berani menyatakan sokongan mereka terhadap PAS?

untuk lebih lanjut, klik di sini.
***********************************************************************************************

pas-for-all.jpg

Advertisements

Actions

Information

20 responses

2 04 2008
wan syamsul

its about time for us all to speak out, we need to do this for the sake of umno, we dont want others to label us us a bunch of yes men, be constructive, speak out your mind.
leaders come and go, unfortunately for you pak lah, its time for you to go, no hard feelings, its just that there are times when one must sacrifice for the benefit of others, do this for the sake of umno.
people at the grassroot level have had enough of the current umno administrators or allow me to say “administraitors” especially that sitting at the summit

2 04 2008
Kill Samy

Can Tun Mahathir kill off Samy too. He is like a piece of shit in the toilet bowl refuse to go away.

2 04 2008
bgees

he’s the one who screw up the whole nation for the past 22 years. and now the innocent PM is paying the price for it. he’s expect PM should clean a pool of shit which dried that been created for the pass 22 yr. everywhere you dig there is bad smell….is it right to say AAB is responsible??? think…..and think again. he’s just one term.

2 04 2008
joe

former tun left behind a nation moving forward. Bear in mind that the momentum forward has very little to do with petrol dollars as in the 22 years of his reign (though critise for cronyism, dictatorship) our country economy move forward and maintain itself during the asia economic slowdown when our neighbour indonesia goes bust. Please ask the PM now what actually happened to the RM 27 billion of petrol subsidy robbed from us ( remember it is actually our pocket money as it increases our cost of living, without this increase we would have some extra in each of our bank today ). Claim it is used to build infrastructures but the major ones like monorail, highway, the new johor imigration complex ( laughing stock to the singaporeans as it preserves their shipping industry and shut down our Port Tanjung Pelepas) is a continuation and financed from the former Tun days. Where all the money goes? Developement of ‘overpriced’ infrastructure?Stabilizing our ringgit?Build the nations economy We need a leader that put the rakyat in front, be it under DEB that favors the Malay, as we identifies our selve as Malaysian. We want to be proud to be a Malaysian again. I always believe we must not care whether the economic policy benefit which race as we are Malaysian and we want to move our selves forward not always following others from behind. Always remember we must not choose a leader that was proven a failure (and please one term is enough, 2 more term we might end up like Indonesia) and we as Malaysia want truly to be known as Malaysian

2 04 2008
Mat Bangi

TDM adalah pemegang saham terbesar dalam kemusnahan UMNO.. dalam masa 22 tahun TDM sembelih Tun Ghafar, Tg Razaleigh, TS Musa Hitam, DS Anwar dan lagi ganas selepas letak jawatan PM dia masih mahu sembelih PM pulak (DSAA). Sebenarnyalah activiti yang tidak patut orang UMNO maafkan. Semasa sembelihan berlaku semua ahli UMNO dari kampung ke bandar pertahankan TDM. UMNO tandus pemimpin, porak peranda, pecah lebur, hilang arah, hilang maruah, berkecai ranap berpunca dari TDM. Ingatan pada TDM janganlah “Gila Talak”… cukuplah.. semua kesilapan atas kepala anda.. sepatutnya anda dokong DSAA dan perbaiki UMNO. Siapa jadi PM buka urusan TDM.. Desaklah DSAA turun sebagai Pres UMNO..adalah hak ahli UMNO.

Cukuplah Tun!

2 04 2008
frmad

CONGRATULATION from
blogrank.info
for the hot post

2 04 2008
mannmann

UMNO should do this… %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe…..
Please think about it…

2 04 2008
gimierosli

Orang yang membuat tahi, kemudian menyuruh orang lain membasuhnya dan kemudian mengatakan kepada orang lain tahi itu busuk.
Adakah dia sedar yang tahi yang dia buat itu MEMANG pada awalnya MEMANG busuk.
Kesian orang yang membasuhnya.
Mungkin orang yang membuat tahi itu menjangkakan, bahawa orang yang membasuh tahi itu lebih cergas dalam membasuh tahi tersebut. Namun sangkaanya silap.
Sekarang siapa yang silap. Orang yang membuat tahi ke atau orang yang membasuh tahi. Fikir – fikirkanlah?

2 04 2008
angahcipoi

Selepas tengok ketiga-tiga youtube saya simpulkan bahawa Mahathir dan UMNO semuanya memang suah tidak relevan lagi. Ini kerana :-
1) Mahathir adalah bekas PM yang dah tidak mempunyai kuasa.Masa dia berkuasa dahulu tak ada sesiapa pn yang boleh bersuara.Jika bersuara akan di tangkap dan di sumbat dalam penjara atau ISA.
2) Khir Toyo pula adalah bekas MB Selangor yang tiada maruah dan integriti kerana sanggup bagi penyapu kat staff sendiri.Akhirnya awak yang kena sapu.Padan dengan muka.
3) Mahathir suruh speak out if you love your country.Tapi macamana dengan mamat yang kena halau keluar bila dia baru nak cadangkan supaya UMNO ambil DSAI semula.Belum habis cakap lagi mamat tu dah kena halau. Dalam youtube ni tak ada lak tunjuk ye.Dalam Tranungkite.net ada.
4) Ada orang tua bagi cadangan suruh Mahathir jadi ketua untuk reformasi kan UMNO.Kalau ini jadi alamat berkuasa semula lah Mahathir dan seluruh rakyat Malaysia kan mengalami zaman kegelapan semula.
5) Akhirnya baik Pak Lah, Mahathir atau sesiapa pun dari UMNO dah tekreleven un tuk jadi PM di Malaysia ni. Bagi aku yang boleh jadi PM di Malaysia ni kalau nak maju,makmur,berintegriti dan penyayang pada rakyat adalah Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat.

2 04 2008
muslim

Mahatir, engkau manusia yang tak revelan lagi, hidung tak manchung,pipi tersorong- sorong.

12 04 2008
Wan Suhaimy

Bangsa lain yang maju sudah mengkaji budaya dan tabiat orang melayu.Kepimpinan orang melayu cuma dapat dijatuhkan oleh orang melayu sendiri.Bangsa lain cuma menyuntik propaganda sedikit sahaja, orang melayu menyudahkannya contohnya seperti kejatuhan melaka.Sikitol cuma menyuntik fitnah dan penyudahnya kearah memusnahan ialah orang melayu.Bangsa lain tidak akan senang selagi dibawah kepimpinan melayu.Apa sudah jadi Pulau Pinang,bolehkah melayu jadi kaya jika Bangsa lain jadi pemimpin atau akan jadikah seperti melayu singapura,merempat dinegeri sendiri,diperintah pendatang yang menjadi pemimpin.Jika bukan melayu menjadi pemimpin bolehkah melayu jadi kaya dan maju setanding dengan bangsa yang lain di malaysia…atau akan jadi melukut ditepi gantang dinegeri sendiri.Pemimpin melayu sudah 50 tahun berusaha dari segi ekonomi untuk meningkatkan kekuatan ekonomi melayu pun gagal..persoalannya bolehkah pemimpin bukan melayu mengubah nasib melayu kerana sekarang pun mereka kurang senang dengan dasar-dasar kerajaan menolong orang melayu contohnya DEB .Mungkin juga melayu akan ‘hilang ‘ tanpa nesan di Malaysia.Komen-komen sekarang terhadap kepimpinan melayu banyak dilakukan oleh mereka dengan mefokuskan yang pemimpin melayu adalah korup dan lemah.Bagaimana dengan pemimpin mereka.saya rasa mereka lebih korup dan teruk lagi.Tujuan mereka sebenarnya untuk menanamkan kebencian orang melayu terhadap kepimpinan melayu dan niat mereka sebenarnya adalah untuk merampas pemerintahan untuk jangkamasa panjang seperti Singapura.

25 04 2008
marina

memang betul tu. dr mahathir memerintah 22 tahun, tiada apa yang berlaku. perhimpunan tak puas hati pun tak ada. cuma sewaktu bekas tpm dia yang start buat protest. tapi la ni orang tak puas hati sebab kepimpinan pak lah selama 5 tahun. harga minyak dan barang keperluan naik. kalau nak marah buat sesuatu terhadap pak lah. jangan lah marahkan tun dr mahathir. saya cuma doakan orang orang melayu selangor, perak dan pulau pinang tidak di apa apakan sahaja.

30 04 2008
Cinamuslim

Mahatir kejam!! UMNO Melaga2kan Cina dan Melayu MCA juz puppet!

2 05 2008
Aristansri

Negara berada dalam kancah politik tidak stabil kerana Parti Barisan Nasional jelas tidak mampu mengawal kenaikan harga barangan keperluan utama hingga rakyat bawahan mengalami tekanan yang berat untuk menghadapi kesan kos sara hidup.Ahli-ahli politik parti kerajaan seharusnya membincangkan pelan jangka-panjang memajukan ekonomi rakyat secara serius dan bukannya menyalahkan pihak pembangkang yang jelas telah mendapat sokongan rakyat dalam pilihanraya yang lalu.Slogan “Malaysia Boleh”janganlah dieksplotasikan untuk mengalih minda rakyat kepada persoalan asas yang sedang kita hadapi.Pembangunan menaikkan nama Malaysia di arena antara antarabangsa sedangkan rakyat hidup dalam lingkungan kemiskinan yang secara langsung menganggu emosi serta memberi implikasi sosial yang negatif. 014-2631363

21 11 2008
eri

ye betul tun mahatir tak buat apa selama 22 thn….jadi sekarang kita dah mula lihat apa yang pas dan PR boleh buat…di selangor projek mega yang amat membanggakan ladang babi mega… di kedah pas kedah pun tidak mahu ketinggalan mengumumkan projek mega untuk rakyat ladang babi mega…jadi semoga kita menjadi pengekspot babi yang terbesar di dunia yang boleh membantu rakyat menjadi maju dan kaya….hidup islam dan majukan rakyat dengan projek babi mega yang tidak membajirkan duit rakyat kerana pakai duit tokey babi

10 03 2009
dzul

pak lah handsome la hari skrang, xtau la naper.ha3x, gurau je la pak lah,jangan la lebih2.

10 04 2009
mohd kasyaf

pihak kerajaan seharusnya memikirkan bagaimana utk kita sebagai umat islam bg mengusai ekonomi dunia utk jangka masa panjang pada pandangan saya kita seharusnya memajukan lg dari sektor pemakanan seharian khususnya bg umat islam ini kerana rahsia bagi doa yang mustajab adalah dari pemakanan yang halal dan baik yang maksumnya dari hadis rasullah (s.a.w)

21 03 2011
hamba allah

salam utk semua…bknlah niat utk menaikkan kemarahan tp hanya utk menasihati…islam tidak mengajar umatnya utk mengata org lain..x wajar rasanya utk memaki @ mengata perkara2 yg keji terhadap PM kita…sesungguhnya..walaupun kemungkinan ada yg tidak sempurna dilakukan sebelum ini..namun, mengata dan memaki bukanlah ajaran islam..bukankah..PAS adalah parti yg bersandarkan islam..??? beginikah yg dianjurkan..??? tdak rasanya..jgn melihat keburukan..tp lihatlah kebaikan…seorang ayah nk mendidik seorang anak pun susah..manakan nk mentadbir sesebuah negara…manusia tidak sempurna..lihat diri kita sekarang..kejayaan kita sekarang sedikit sebanyak pastinya ada hasil sumbangan kerajaan..jln yg kita lalu setiap hari,kerusi meja di sekolah, biasiswa, PTPTN, bantuan mknn,susu,buku teks,gaji guru2 yg mengajar kita,yuran persekolahan..tanpa bantuan kerajaan rasanya…seorang anak pun belum tentu blh masuk universiti sekiranya hanya mndpt pnddkan di rumah…moral di sini ialah…jgn terus menghukum..lihat diri kita..jgn menghukum org yg sememangnya tlh bnyak berjasa pd kita….kenang yg baik..perbaiki yg tidak baik..Islam agama mulia…sama2 menjaga kemuliaannya…wallahua’lam

6 04 2011
mahadzir

Hamba Allah..sama jg sprti sy…stuju sngat klau kita jgn amalkan budaya maki memaki sbb itu bkn ajaran dlm islam…tp dukacita sy kata kan org seperti tuan hamba tiada keyakinan diri n tiada daya usaha sendiri…xthu lh mungkin tuan hamba terdiri dr golongan org yg manja n sentiasa mengharapkan bantuan kerajaan.Tuan hamba mengunkitkan semua bntuan yg diberikan seolah-olah jka tiada itu smua..rakyat jelata bodoh2 lh semuanya.Tidak kah Tuan hamba tahu adalh menjadi tanggungjawab kerajaan untuk melakukan itu semua tidak kira siapa yg memerintah..tp siapa yg lebih bk melakukannya untuk rakyat..itu yg kita kena fkrkan betul2 sblm membuat pilihan…jgn lah skdr berpuashati dgn apa yg kita dpt skrng…mkin kita akan dpt yg lbh baik jika kita membuat perubahan…trima kasih

11 07 2012
mawar merah

melayu oh melayu…bersatu la wlu pn kta bbeza parti politik…jgn tindas bangsa sdr…bk umno,pas n keadilan….kta 1 bangsa…knp kta harus bpecah krn pbezaan politik…rapuh sgt ke bangsa kta ni??????!!!!!!!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s