“UMNO Bangang Sebenarnya Yang Menentang ISTANA!!! ||| Di Mana Dasar Perjuangan Mereka Yang SEBENARNYA??? ||| @ MalaysiaKini”

26 03 2008

Opposition party PAS today slammed Umno for questioning the royalinstitution�s decisions on the appointment of the menteris besar inTerengganu and Perlis.

More story at Malaysiakini.com

***********************************************************************************************
sumber daripada malaysiakini youtube.
***********************************************************************************************

***********************************************************************************************
“JOM! Kita Pakat-pakat Sokong PAS!!!”

berapa ramaikah yang berani menyatakan sokongan mereka terhadap PAS?

untuk lebih lanjut, klik di sini.
***********************************************************************************************


Actions

Information

5 responses

26 03 2008
pendekar reformasi

umno ni memang dari dulu lh terok
cume tak ngaku je
dah le menderhaka ngan sultan n raja
dah lantik terima lah
ape blaku di perak samelah mcm kat tganu kito
mereka ni patot di haramkan je

26 03 2008
pendekar reformasi

sokong pas n adil
sihat maklumat yang di sampaikan
bukan mcm umno
pembangkang bile hujah sume bohong
takde yang baik
abih tu yg bawak duit 2.5 juta pg australia tu baik ke
takkan cicak man kot
tu lg pembohong besar
nak majukan rakyat konon
bwk lari anak sultan pahtu kawin kat siam
menteri tak guna betol

26 03 2008
malaysian

Member UMNO kaya raya. Sejak bila UMNO respect Istana? Dari dulu lagi UNMO tak respect Istana. Hanya sekarang Sultan dan Raja balas balik.

11 03 2009
Giler

saya terkejot dengan komen dari penyokong pas serata malaysia…dari blog..surat khabar..sampai la ke warong kopi…nampaknya PAS sudah berjaya mengeksploitasi pemikiran rakyat pertengahan dan bawahan..dengan retorik yang dicipta tidak tahu dari sejarah negara mana…tetapi yang saya pasti ianya dari acuan rakyat Malaysia.wahai orang melayu islam.sedar la.jangan hanya kerana nama islam..anda bergelumang dosa.kerana nama parti islam..anda menjadi rakus sehingga boleh dikatakan matlamat menghalalkan cara..bagi mencapai impian memerintah negara.bukan saya menghalang perjuangn PAS.tapi sepanjang hidup saya..PAS tidak pernah memberi apa2 sumbangan material pada rakyat.dimana pembangunan yang PAS bawa.?boleh dikatakan tiada lansung.jika dikirakan nisbah dengan pembangunan yang dibawa BN…tidak akan ada angka untuk PAS.saya bercakap berlandaskan fakta.bukan nafsu amarah dan kebodohan diri.saya belajar dari kesilapan untuk hidup.dimana kesipalan PAS?ada..sangat banyak…Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum..jika kaum itu sendiri tidak berusaha mengubahnya…apa usaha yang dibuat oleh PAS untuk membantu membangunkan penokong PAS sendiri?dimana peluang kerja..?diama sifar kemiskinan.?dimana kemajuan yang dilaungkan?dan adakah PAS berjuang berlandaskan syariat islam yang sebenar..?saya sendiri membaca akhbar harakah kerana ingin mengetahui apakah corak pemikiran orang PAS.boleh dikatan pemikiran yang cetek.kerana meraka hanya bercakap atas dasar strategi politk tanpa memikit sensitiviti emosi sekeliling.kita orang melayu.penuh dengan adat sopan.ditambah dengan ajaran islam yang menghalang kita dari dari melakukan perbuatan mungkar.tetapi orang kuat PAS tidak pernah menasihat pengikut mereka supaya bertindak atas kewarasan.semuanya dibiarkan sahaja.adakah ini islam?saya bercakap dalam kontek MELAYU ISLAM.membuat demonstrasi,memaki sultan,memaki polis,tidak mengikut undang-undang( DUN bawah pokok ), dan pelbagai lagi.adakah ini cara islam pada umumnya.jika saya orang cina atau india saya akan katakan orang islam bodoh suka menyusahkan orang.sebab apa?pertama selalu membuat kacau..demonstrasi jalanan..melanggar udang undang…biadab..dan lansung tiada sifat seorang islam.ini sendiri dinyatakan oleh rakan berlainan agama dan kaum.malu saya sebagai orang melayu apabila dikatan sebegitu.apa yg boleh dikatan.bendanya sudah terbukti.bukan omongan kosong.pernah seketika dahulu…orang PAS mendakwa masuk pas dijanjikan syurga..maaf jika saya katakan ini tidak betul..atau saya tidak tahu..tolong beritahu..Rasulluah bukan ahli PAS..adakah Baginda tidak akan masuk islam..?kalo fakta anda salah.tolong betulkan ..dan bukan hanya marah pada orang yang menegur.tentang mewujudkan negara islam.bukan tidak boleh.tetapi ia mengambil masa.sabar dalam menunaikan tanggungjawab muslim…tetapi ikutlah perjuangn rasulluah…mula pada diri sendiri dahulu..kemudian keluarga . sahabat..masyarakat dan negara..ini adalah perjuang yang betul..dan jangan gelojoh.sesuatu yang baik memerlukan masa untuk dibentuk..jika gelojoh..hasil mungkin nampak cantik diluar..tetapi pasti rapuh.dahulu dalam surat khabar harakah pada zaman gelapnya….menyatakan UMNO buka pejuang kemerdekaan..kerana British tidak mahu memberi kemerdekaan kepada ulama dan pak lebai..maaf jika saya katakan editor Harakah pada masa itu seorang bodoh dan buta sejarah..belajar sejarah sebelum mengeluarkan fakta.takut termakan diri.ulama dan orang ugama bersama memperjuangkan kemerdekaan.sebelum anda membahas fakta saya…belajar la sejarah.sejarah berada didalam buku.dan bukan di kedai kopi…selamat menggapai ilmu.salam perjuang.kalo anda takot pada risiko..jangan bicara soal perjuangan.

12 03 2009
Hamba Allah.

bila membr umno kaya raya dikatakan rasuah.bila membr PAS kaya raya.dikatakan usaha sendiri.jangan jadi taksub kepada parti politik.jangan jadi bangang…jangan jadi bodoh…saya sendiri tak hormat kepada orang PAS.disebabkan ahli2 PAS yang memperjuangkan agama islam tetapi hidup tidak berlandaskan islam.inikah sifat orang islam.?sentiasa berfikiran negetif kepada sesama sudara islam.siapa anda nak menjatuhkan hukum ahli umno adalah yahudi?adakah anda ulama?sedarlah..semua umar nabi muhammad akan masuk neraka.kecuali para sahabat.yang korang ni…dah la malas kerja.asik nak politik je.bila dah miskin salahkan kerajaan.pas tu doa pada tuhan bagi kerajaan hancur sebab xbagi korang idop senang.macam budak bodoh bercakap.suka menfitnah..mencarut..inilah PAS…..kawan2 aku sokong pas tapi minum arak..berzina…mengumpat…sembahyang xpernah….PAS lansung tak berjaya nak membentuk parti islam…hanya pada nama.pengamatan tak ade…bertaubat la….tuhan xkan kabulkan doa korang.sedar la…amalan pon xcukup….nak berdoa mintak pada tuhan.sedar la sikit taraf korang tu kat mana…siap buat sembahyang hajat untuk membinasakan orang…laknattullah…korang ni….ni la hasilnya bila xcukup ilmu agama….jadi bodoh….korang duduk la kat umah….pas tu doa tuhan bagi korang kereta sebijik..mesti dapat…macam la umno tu sepak kepala korang…ade ke ahli umno bunuh bapak korang…rogol mak korang yang rase teraniaya sangat ni..?orang PAS ni malas2…kat kg aku tu..orang pas kalangan orang berpendapatan rendah….berpelajaran rendah…dan malas….malas ni punca utama diorang cakap kerajaan menzalimi diorang…ape lah bangan orang pas ni…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s