“Rahman Dan Rozaidah ‘Tersingkir’, Pendedahan HARAKAH BERJAYA!!!”

21 02 2008

assalamua’laikum dan salam sejahtera.

Azamin Amin

Thu | Feb 21, 08 | 4:10:27 pm MYT

KUALA LUMPUR, 21 Feb (Hrkh) – Pendedahan Harakah berhubung skandal moral tiga pemimpin Umno telah menyedarkan ramai pihak termasuk pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN) mengambil perhatian serius sehingga didakwa antara punca mereka tidak tersenarai sebagai calon pilihan raya umum ke-12 Mac ini.

Mereka yang tidak dipilih ialah Ahli Parlimen BN Gombak, Dato’ Dr Rahman Ismail dan ‘pasangan skandalnya’ bekas senator, Dato’ Norhayati Onn (Ahli Exco Wanita Malaysia) dan Ahli Parlimen BN Ampang, Dr Rozaidah Talib. Image

Ini termasuk pemimpin yang diragui dan dipertikaikan kewibawaannya ialah Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Muhamad Muhd Taib dan Dato’ Zakaria Md Derus yang digugurkan daripada mempertahankan DUN Pelabuhan Klang.

Bagaimanapun di tempat Zakaria digantikan menantu perempuannya, Roselinda Abd Jamil, yang juga Ketua Puteri Umno Klang.

Harakah sejak tahun lalu telah mendedahkan isu skandal mereka termasuk tuduhan rasuah Zakaria manakala keluaran Harakah minggu lalu, ‘Kempen 1′ dan ‘Kempen 3 ‘turut menyiarkan gambar berdua-duaan Rahman dan Norhayati.

Akibatnya Rahman dilaporkan telah mengarahkan wakil dan agennya membeli sejumlah lebih 1,000 naskah Harakah yang menyiarkan gambar mereka

Gelabah dengan isu skandal dan gambar itu, pembelian secara borong Harakah itu dilakukan pada Khamis 14 Februari lalu untuk memastikan berita skandal tersebut tidak diketahui umum.

Ramai pembeli tetap Harakah turut membuat aduan bahawa akhbar terbabit sudah tidak dijual di beberapa kedai dan ketika ditanya kepada para pekedai sekitar sini, semua memaklumkan bahawa beberapa wakil BN datang membeli Harakah secara borong, setelah diselidiki ianya atas arahan Rahman.

“Petang Khamis lalu, seorang lelaki Melayu membeli semua akhbar Harakah yang saya jual sejumlah 100 naskah. Dia cakap YB suruh beli,” kata seorang pekedai buku berbangsa India di Melawati.

Menurut sumber, penyokong BN juga turut tidak yakin Rahman akan menang jika bertanding di Parlimen Gombak malah ada yang akan memberi undi protes dengan mengundi PAS jika beliau masih bertanding.

Difahamkan kedudukan Norhayati yang pada mulanya bakal diletakkan di Dun Pelabuhan Klang juga kini telah digugurkan daripada menjadi calon BN.

Sementara itu, suami Norhayati, Ir Suffian Abdul Aziz telah menfailkan tuntutan saman di Mahkamah Rendah Syariah Bandaraya Shah Alam pada 18 Februari lalu berpunca kes berdua-duaannya itu dan akan dibicarakan pada 26 Februari depan dua hari selepas hari pencalonan pilihan raya umum ke-12.

Penyata tuntutan yang difailkan oleh Tetuan Muhammad & Co turut menyebut dakwaan beliau terhadap hubungan sulit Norhayati dengan seorang ahli parlimen. – mks.

***********************************************************************************************
sumber daripada www.HarakahDaily.net .
***********************************************************************************************

***********************************************************************************************
dapatkan info-info terkini dengan: taip ON<jarak>HARAKAH dan hantar ke 77770; hanya RM5.00 sebulan; sehari 5-7 berita; untuk pelanggan celcom sahaja.
**********************************************************************************************

***********************************************************************************************
“hmmm… agak-agaknya BA-PAS menang ke pilihan raya kali ni…”

A. menang besar.
B. kalah!!!

*** sila klik pos bertajuk “SERVEY Pilihanraya Ke-12″
untuk lebih lanjut. ***
***********************************************************************************************

About these ads

Actions

Information

36 responses

12 05 2009
suka baca Harakah

Harakah memang best!

2 12 2009
Amizo-78

Assalamualaikum….Mari Ke blog Saya.
Vote

13 05 2011
abanglong

yeeeeeeeeeeeeeeeeeee

18 06 2009
aliffhadi

bestta

5 07 2009
korek korek korek

kat manik urai ni manik mana yang terurai…???

12 08 2009
lan

kamu penipu

18 01 2011
C

hang ckap spa pnipu?kalo hang ckap PAS,Harakah ni mnipu nampak sangat hang ni bahlol

12 08 2009
rock

bangkit melayu dengan pas, hidup melayu,hidup melayu,hidup melayu yang islam saja.

26 08 2009
leo

ckp BN suka buruk2kn org sdgkn dia sendrir suka burukkn org…

6 11 2009
kitol

klau dh orang bn.bn jgk

30 08 2009
kiter

best gler

2 09 2009
sham

hidup pas……….. pedulikan ape org BN ckp…. sayangkan parti sampai sangup gadai body…. ha ha ha ha

3 10 2009
zaki

Kejayaan manusia hanyalah dalam agama, Taat perentah ALLAH ikut cara nabi MUHAMMAD SAW,PARA SAHABAT,dan PARA TAABIIN …..hidup PAS.

17 10 2009
suhaimi

salam pd penerbit harakah…berita paling betul,jujur sy sukakan bc harakah jemu dengan akhbar bn ni’

6 11 2009
kitol

nasib baik ada harakah.surat khabar lain banyak tipu la.harakah jugak tebaik.HARAKAH YG HEBAT……..

9 11 2009
aina marlia

knpe umat islam skung ni msh x npk n xsedar lg ttg kejahatan yg ditnjukkan oleh pedana menteri kita di malaysia..???? dah byk bukti yg telah rakyat tnjukkan. xcukup ag ke???

9 11 2009
aina marlia

umno jht….!!!!!! ambk duit rakyat……………….

8 01 2010
qaseh

Assalamualaikum…Wadah bicara kalian membuat serang aku terpanggil untuk berkongsi rasa…Ayuh bangsa seagamaku,yang masih belum juga mahu sedar,akan teriakan anak bangsamu sendiri,yang kepingin menikmati ketenangan dalam bersaudara.Jangan lagi ada di antara kita,manis di depan…di belangkang mencaci nista.Kalau benar mengaku islam dan beriman,jangan asyik menyalahkan orang lain.Tunduk dan lihatlah ke dalam jati diri kita sendiri…kita mahu dihormati,maka kita dululah menghormati.Sebagai rakyat yang punya kuasa memilih,gunakanlah dengan landasan yang betul.Asuh hati kita dengan iman dan contoh yang baik untuk pihak lawan melihat dan sedar bahawa mereka sebenarnya silap.Jangan dipekik umpama kaldai,jangan dilaung umpama lebah…berhemahlah dalam berbicara,mengajak umat yang hanyut sesat dengan ajakan seorang saudara…Kita rakyat yang menentukan hala tuju negara tercinta.Tanamkan murni rohani dalam diri kita dahulu,kerabat-kerabat terdekat kita juga.Jangan dicanang salah mereka yang di seberang mata….Buangkan debu dengki di hati…berdoa tak putus mengharap pemimpin yang menguasai hanya mengikut nafsu sendiri,diganti Allah dengan pemimpin yang lebih baik.Jangan kerna kemahuan dan kehendak setengah pada kita tidak terpenuh,mudah saja kita menjatuh hukum akan ketidakadilan pemimpin tersebut…Dalam keluarga kita sendiri tak mampu kita adili antaranya,maka apa lagi mereka yang di atas,berhempas menerca rencana demi melihat anak bangsanya maju.Cima sebagai rakyat,berhemahlah dalam membuat teguran.Gunakanlah adab dan sopan…itulah senjata untuk melembutkan hati pemimpin-pemimpin yang masih buta menilai antara noda dan dosa.Saudaraku,jangan diajak hatimu yang panas berbicara,kelak merugikan sekelian yang ada di sekitarmu.Pandulah hatimu bersama akal yang waras,kerna tidak pernah tercatat kekerasaan beroleh kemenangan.Juga tidak akan selamanya kebatilan berada di puncak.Yakin dan teguh dengan janji Allah,selagi kita punya pemimpin yang buah bicara serta tindakan berlandaskan sunnah dan Al Quran,selagi itulah kita punya harapan untuk menjatuhkan kebatilan…Perbaikilah akhlak kita,anak isteri kita masing-masing sebelum kita bergarak merancana suatu agenda generasi yang lagi besar.Setiap yang akan di pimpin,memerlukan seorang pemimpin yang telus budi pekertinya.Nah,letakkan lah ego kita sendiri di telapak kaki…sambil tiap detik meperbanyakkan amalan terpuji,pasti sekeras mana pun hati pemimpin berkuku besi,kan lebur dek luhur budi dan sopan lidah kita.Orang yang berilmu dan berakal,serta terpimpin dengan contoh akhlak Rasulullah s.a.w sajalah yang pasti beroleh kemenangan…..Aku sekadar menyedarkan.Kerana aku juga sudah muak melihat kalian memaki hamun mengikut nafsu…anak-anak yang terbiasa melihat kebiadaban,jangan disalahkan mereka…andai suatu hari nanti,mereka menghidangkan kamu dengan kehancuran sistem kehidupan….Buang yang buruk,ambil yang baik.Tetapi,jangan bersangka…dalam baik itulah selalunya terkandung racun!!!!!!

14 01 2010
hitam 14

SIAPA KATA HARAKAH BAGUS!? SEBENARNYA HARAKAH NI MEMANG BAGUS.YANG TAK BAGUS MEREKA-MEREKA YANG BACA AKHBAR PRO BN.KALAU TIDAK ASYIK GOSIP CERITA PEMBANGKANG YANG TAK BETUL TERPAPAR KAT SURATKHABAR TETAPI DENGAN ADANYA AKHBAR HARAKAH SEKURANG2NYA DAPAT JUGA KITA KETAHUI CERITA YANG SEBENARNYA.CONTOHNYA, CERITA 2 ENJIN JET YANG HILANG TU HARGANYA SAMA ENJIN MERCEDES BENZ RM 300K, WALHAL ENJINNYA JUTA2.KITA NI KENA TIPU KERING AJE…SEOLAH2 RAKYAT KITA NI BODOH TAK SEKOLAH.KALAU NAK CAKAP MALAM TU PASANG2LAH TELINGA,KALAU NAK CAKAP SIANG TU PANDANG2LAH MATA…DAHLAH KENCING RAKYAT JELATA LEPAS TU BERAK GALI LUBANG SENDIRI KAMBUS.INGAT? LEPAS NI BUAT REPORT KE KOMPLEIN KE KAT SPRM BETUL KE TAK BETUL KE,SENDIRI MAU INGAT…NAK UGUT KONON.PIRAHHH……

19 01 2010
qaseh

Asslmkm..saudara,kalau tahu makna kiasan,pasti maknanya juga tahu bukan?Makanya,berbicara harus dengan akal,bukan nafsu amarahmu.Telah dijanjikan Allah bukan,kebatilan tak akan selamanya menguasai.Biar berapa pun nilai harga yang disebut,biar berapa pun nilai harga sebenar…adakah kerananya,anak isteri kita mati tak makan?Sebagai rakyat yang bijak,jangan berlawan dengan gajah yang besar menguna tenaga.Kita rakyat yang kerdil,pengaruhilah jiwa-jiwa perjuangan dengan contoh yang baik.Kan tiba masanya untuk kita nanti…Perkukuhkan barisan pemimpin yang benar-benar ikhlas mewakili rakyat bukan mewakili kroni-kroninya…Ajukan nama-nama pemimpin yang benar boleh menerajui.Berilmu dan rekord pun cantik….

10 01 2011
bdkkk

bodoh punya umno…brg semua naik…ckp jew pandai….

9 11 2010
abanglong

PAS memang menarik perhatian dunia,,,,ALLAHHUAKBARRRRRRRRRRR

18 12 2010
sharuddin wahid

Salam kepada semua para pimpinan pas,terajuilah negeri negeri yang diperintah degan peuh kesedaran di dalam islam.Gunakanlah cara pemerintahan dengan cara bijaksana secara amalan islam.Segala tindak tanduk akan di perhatikan olih rakyat.Rasuah,kroni,jauhkan segala sikaap bongkaksegala hak rakyat berilah secara adil jangan bertompok tompok.Insyallah piliharaya 13 nanti kita akan memerintah.Takbir!!!

1 01 2011
sos

ada akal kita gunakan, jangan pandang satu pihak ajaa.a.a.dan satu hala saja…… berfikirlah dengan sihat.. jangan menuduh ajeee… wujud kebenaran…..jadikan iktibar…tidak benar…jadikan sempadan…berfikir..berfikir..dan terus terhenti berfikir..jangan melaga-lagakan umat…amin..

10 01 2011
bdkkk

media sekarang semua nak tunjuk org umno jew ckp…tv1,tv2,tv3 semua sama jew….asyik2 salah pas…bila tgk berita rasa mcm rakyat nie kena tipu jew….

18 01 2011
C

aku sokong PAS.sbab PAS ja yg pjuang Islam.yang len tu..wat PKR tu mai la sma2 la kta pbaik ngara ni blik.mai tang BN,mmg aku benci gilab**i pya.klo nak hrap BN,smpai mampoih pon dpa dok pulau Islam

2 02 2011
mohamad

Manusia ni bukan semua yang betul. Kalau pemimpin PAS pun bukan semuanya betul. Ada yang kawin sampai dua tiga tak boleh adil. jangan telampau taksub pada PAS. NIK Aziz pun ada buat silap.. Dia bukan NABI Dulu kata UMNO kawan dengan MCA kata khafir .kini PAS kwan dengan DAP apa hukumnya. sila jawab. UMNO pun ada buat kebaikan dan kebajikan terima kasih ajalah. bukan kutuk sebarangan. bodoh……..bangan…..bbbbbiiii

11 04 2011
ila27

pengundi swk menolak pemimpin bn pantai damai yang suka bercakap bohong dan memperdayakan rakyat.

20 05 2011
muin

pembakang memerintah kita belum tahu lagi macam mana keadaan negara kita tapi kalau kerajaan sekarang ni dah nampak kemajuanya dari segi ekonomi dan sebagainya [[[[[[=====lantaran itu fikirlah kerajaan mana yg mahudi sokong—-======dgn akal dan otak yg waras

23 05 2011
KD

Aku sebenarnya tidak berpihak pada sapa-sapa. Cuma harapan aku sekrg nak lihat PR jadi Pemerintah dan BN jadi Pembangkang pulak. Mana susah, jadi pemerintah atau jadi pembakang. Sapa yang bercakap benar, pemerintah ke pembangkang. Sapa hebat dan bijak pemerintah ke pembangkang.

9 07 2011
Hj Ali

Sy tegur sikit tabiat orang Pas ni bole ye…..PAS ni perjuangan islam tulin atau islam politik sebab salah satu contoh yang saya lihat bila isu kopi kluang tidak halal kerana bercampur dengan gelatin khinzir, tiada siapa pun yang buat demonstrasi ke, memorandum ke berkaitan orang islam yang telah ditipu selama 73 tahun (hayat perniagaan kopi kluang), agak-agaknya la kalau khinzir kurus tu kira 3-4 ekor juga la. Mana pergi si Ahmad Faizi tu tak berbunyi pun, si Aliman tu terus hilang halkumnye sebab diorang pun kena tipu sama…sama-sama makan roti bakar ngan air kopi khinzir ha ha ha

6 06 2012
rashid

maaflah , apa kamu kata tu tak benar. itu bukan kuasa pas. kaiau nak buat aduan pergilah kat jais.itu baru betul lah kawan. yang kluar kan logo halal tu jais yang keluarkan

31 07 2011
Syed Samsudin

kat malaysia ni semua ahli politik ada scandal….elok jln hukum hudud je kat malaysia…hukum ALLAH…..betul kata pas sapa x sokong hukum hudud dia bukan org islam…

20 08 2011
mat jebon

mulut besar burit besar cakap jee berdegar degar semua orang tak betul berilah pandangan dan pendapat anda yang anda kata betul berilah cadangan untuk oerbetulkan apayg dikata tak betul tu tunjuk pandai tapi bodoh Islam ajar kebenaran tapi pas putar belit

6 09 2011
mat swk

asmk…alhamdullih sahabat-sahabat kalian ingatlah bahwasanya orang yang sentiasa mengingati mati itu adalah org yang bijak…

4 12 2011
SALAHUDDIN

BERLABUH SENJA HILANGLAH SINAR,
HILANG DIHILIR TERUS KEHULU..
BILA SAJA DATANG YANG BENAR,
YANG BATIL PASTI AKAN BERLALU.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




Follow

Get every new post delivered to your Inbox.